Meillä oli matematiikkaa, äidinkieltä, ympäristöoppia ja englantia.

Äidinkielessä 2.luokkalaiset lukivat ja tekivät tehtäviä. Eskari-1.lk kertasivat A-äännettä ja miettivät alkuäänteitä. 3.luokka opiskeli diftongeja ja vokaaleja.

Matematiikassa etenimme kirjassa seuraavaan asiaan.
Eskari-2.lk käsitteli aihetta ympäristömme ja minä koululaisena. Puhuimme myös välituntitilanteista. Ollaanko huomattu joku yksinäinen välitunnilla? Miten toimitaan, jos joku on yksin? Mitä voisi käydä sanomassa? Lapset saivat omat vihot, joihin on laadittu joitan perustehtäviä. Lisäksi tehtäviä voidaan eriyttää siten, että toiselle sivulle lapset pääsevät kirjaamaan ja piirtämään tärkeäksi katsomiaan asioita.
Englannintunnilla Harjoittelimme terhvehyssanoja: Hello!/ Good morning! Lisäksi harjoittelimme sanomaan mukavia asioita päivän loppuun: Bye, Bye!/ Have a nice day!/ Thank you for the day! Kuuntelimme ja katsoimme muutamia toiminnallisia luluvideoita, joiden mukaan oli helppo tempautua. Oppilaast saivat myös englanninkieleen vihot.
Herkkulassa meille tarjoiltiin kinkkukiusausta ja punajuuriomenasalaattia. Vaikka kuvassa on vesilasi, ope kehottaa kaikkia niitä juomaan maitoa, jotka vain voivat (eivät ole allergisia). Vaikka vain vähän. Vettä on kuitenkin tarjolla kaikille.
Kuvat: Papunetin kuvapankki, papunet.net: kuva1: Elina Vanninen, muut kuvat : Sergio Palao/ CATEDU
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti