Aloitimme kouluviikon A-ryhmän kanssa äidinkielen tunnilla. Uutena kirjaimena tuli Y. Kuvassa Y-äänteellä alkavia sanoja. Harjoittelimme tunnilla lukemaan Y-tavuja sekä kirjoittamaan Y-kirjainta.Toisella tunnilla aluksi käsittelimme yhdessä läpi sitä, miten tärkeää on olla tietoinen omista tavoitteista koulutyössä. Opettaja oli kirjannut jokaisen tärkeitä tavotteita ylös ja liittänyt pieniä kuvia muistin tueksi. Tukena käytettiin oppilaan arviointikeskusteluissa asetettuja tavoitteita. Kunkin lapsen omat tavoitteet laitettiin kontaktimuovilla omaan pulpettiin kiinni, jotta on helppo muistaa, mitkä olivatkaan omia tavoitteita. Toisella tunnilla teimme hiljaista kirjoitustehtävää samalla, kun ope jakoi jokaiselle lapselle omat tavoitteet, kävi ne lapsen kanssa läpi ja kiinnitti ne pulpettiin.
Ruokailussa oli tarjolla perunoita, nakkikastiketta ja salaattia.Ruokailun jälkeen puhuimme ympäristöopissa vielä kertauksen vuoksi ihmisen luista ja lihaksista. Uutena asiana oli hengittäminen. Teimme erilaisia hengityskokeita (syvähengitys, nopea hengitys, nenän kautta hengittäminen, suun kautta hengittäminen). Puhuimme siitä, miten puhdas ilma on tärkeää. Puhuimme tupakoinnin vaaroista ja myös siiitä, mikä saastuttaa ilmaa (autot, tupakointi, lentokoneet, runsas roskien polttaminen, tupruttavat tehtaat).
Lopuksi jatkoimme käsitöitä. Iltapäiväryhmä opiskeli lopuksi matematiikkaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti